Beoordeel deze pagina
9,3/10 (9)
test

Hypotheekforum

Inschatting kansen op financieren restschuld

4 jaar geleden door Erwin de Wilde 744

Goedemiddag,

Wij gaan aankomende zomer onze woning verkopen, daarbij verwachten wij een restschuld over te houden van +- 12.000 euro. Dit zou weggewerkt kunnen worden met ons spaargeld. Echter heeft dit niet de voorkeur omdat dan het "potje" nagenoeg leeg is. Ons gezamenlijk inkomen is ongeveer 63.000 euro bruto per jaar. Onze inkomens zijn verder stabiel.

Kun je een inschatting maken qua meefinancieren van de restschuld? Wij hebben een hypotheek bij Nationale Nederlanden, naar mijn weten zijn zij onderdeel van ING?

Daarnaast kijken wij naar woningen tot ongeveer 240.000 euro, is dit realistisch?

Ik hoop dat onze inschattingen kloppen?

Verdere gegevens:

Hypotheekbedrag: € 222.500, 50% aflossingsvrij en 50% spaarhypotheek met 4,95% rente Verwachte opbrengst woning: € 200.000 Reeds afgelost: € 10.000 Gezamelijk inkomen: € 63.000 Netto kosten hypotheek en levensverzekering per maand: € 770,00 per maand

Ik hoor het graag

Met vriendelijke groet,

Erik Losser

1 jaar geleden door Barbara Johnson

Beste Erik,

Ik zie dat het een oude update is, dus het kan zijn dat jouw woning inmiddels verkocht is etc.:

Als het een Veilig Gevoel Hypotheek van Nationale Nederlanden betreft, afgesloten via Victoria Vesta, dan zou het kunnen zijn dat je mogelijk voor al dan niet gehele kwijtschelding van de restschuld in aanmerking zou kunnen komen.

Ik weet niet of een en ander nog relevant is voor jou, maar mocht het zo zijn, neem gerust even vrijblijvend telefonisch contact met me op. Mijn telefoonnummer is 0318 - 57 09 90, dan licht ik een en ander graag toe.

Met vriendelijke groeten, Eric Meure Rebel & Meure advocaten

Binnen 5 minuten overzicht van de laagste rentes, uw maximale hypotheek en de netto maandlasten?

Doe hier de berekening online

Wilt u op de hoogte blijven van het laatste hypotheeknieuws en de laagste hypotheekrentes? Meld u aan voor onze gratis nieuwsbrief.