Beoordeel deze pagina
8,9/10 (10)
test

Hypotheekforum

Verlies nemen en maandlasten omlaag?

4 jaar geleden door AB 333

Hallo, Mijn vriend en ik hebben in 2010 een huis gekocht voor € 175.000 en hebben een hypotheek van € 221.000 (50/50 spaar en aflossingsvrij). De rente staat 15 jaar vast voor 4,7% met nhg. We hebben het huis met behulp van een bouwdepot helemaal opgeknapt met een houten vloer, nieuwe keuken en badkamer, schilderwerk en een nieuw dak en groot dakterras aangelegd. Het is een oud huis van 135 m2, nu in goede staat van onderhoud met vele authentieke details. Het huis naast ons is tegelijk met ons van eigenaar gewisseld voor prijs vergelijkbaar met onze hypotheek. Alleen was daar de keuken opengemaakt en bij ons niet. Mijn vriend is zijn baan kwijtgeraakt en we zullen waarschijnlijk nog geruime tijd van alleen mijn salaris rond moeten komen. Ik verdien € 4.100 bruto/€2.500 netto pm in vaste dienst. Hiervan kunnen we de hypotheek en de vaste lasten betalen, maar dan blijft er niet veel over voor de dingen die we belangrijk vinden. Wij overwegen om kleiner en goedkoper te gaan wonen om de maandlasten omlaag te brengen zodat we geld overhouden voor omscholing en de leuke dingen, maar zullen waarschijnlijk verlies maken als we nu ons huis verkopen. Is het slim om verkoop nu te overwegen of gaan we er met een restschuld sowieso niet in maandlasten op vooruit (nu € 1024 min € 334 belastingteruggave)?

Binnen 5 minuten overzicht van de laagste rentes, uw maximale hypotheek en de netto maandlasten?

Doe hier de berekening online

Wilt u op de hoogte blijven van het laatste hypotheeknieuws en de laagste hypotheekrentes? Meld u aan voor onze gratis nieuwsbrief.