Beoordeel deze pagina
9,3/10 (9)
test

Hypotheekforum

Restschuld woning wat nu?

3 jaar geleden door Rob 116

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb in 2012 een appartement gekocht, incl k.k. En starterslening voor €110.00 Nu wil ik met me vriendin een nieuwe woning kopen, de verkoop zal ongeveer €85.000 opleveren, dus nu zitten we met een restschuld van €25.000. In de banksparen is ongeveer €1800 opgebouwd.

We willen graag een bestaand huis voor 170/180 kopen, of evt. Een goedkopere voor 160 en dan voor 10.000 verbouwen. Wat zijn de gunstigste opties en hoe zou ons beeld eruit komen te zien?

Ik verdien 23500 en mijn vriendin ook rond de 23700. Spaargeld investeren we liever in het nieuwe huis voor aankoop nieuwe meubels. We hebben beide een vast dienstverband bij de overheid en gaan nog in lonen omhoog de komende jaren.

Mvg, Marc

3 jaar geleden door Rob

Bedankt voor de reactie, we zaten inderdaad ook met deze rekensom. Dachten eventueel een deel in de hypotheek en een deel in een lening te stoppen qua schuld. Ik baal er zelf enorm van dat de waarde zo snel gedaald is. Voor welke prijs zou u als advies geven om te kijken naar een hypotheek? We zitten zelf rond de 180 te denken? Of juist raadzamer om een goedkopere en dan te verbouwen en evt. een rest in het bouwdepot te laten wat nog kan worden afgelost?

We willen ook geregistreerd partnerschap aangaan. Is dit ook beter? We willen zo graag verder, dit is een shit situatie waar we ons nu in bevinden

Binnen 5 minuten overzicht van de laagste rentes, uw maximale hypotheek en de netto maandlasten?

Doe hier de berekening online