Beoordeel deze pagina
9,3/10 (9)
test

Hypotheekforum

Annuiteiten hypotheek voor starter

1 jaar geleden door Eelco 875

Beste allemaal,

Ik heb in 2013 mijn eerste woning gekocht met mijn (inmiddels ) ex vriendin. De woning is verkocht en ik hou aan mijn kant EUR 10.000,- over.

Nu wil ik een nieuwe woning kopen maar mijn hypotheekadviseur die geeft aan dat ik, omdat ik al een annuïteiten hypotheek heb gehad, nu nog maar 27 jaar te gaan heb qua looptijd over dat deel dat ik heb gehad. Dus even voor de beeldvorming.

2013 EUR 200.000,- woning gekocht met zijn tweeën.(volledig annuïteitenhypotheek) 2016 Woning verkocht voor EUR 220.000,- Overwaarde en mijn hypotheekdeel is dus de helft.

De nieuwe woning kost EUR 150.000,- waarvan ik nu dus EUR 100.000,- in 27 jaar moet aflossen en EUR 50.000,- die opnieuw 30 jaar mag. Op zich geen probleem ware het niet dat ik door die verkorte jaren de hypotheek niet kan dragen zo geeft hij aan!!!

Klopt dit wel? En zo nee waar kan ik dat terug vinden??

Alvast dank.

Vincent

Binnen 5 minuten overzicht van de laagste rentes, uw maximale hypotheek en de netto maandlasten?

Doe hier de berekening online

Wilt u op de hoogte blijven van het laatste hypotheeknieuws en de laagste hypotheekrentes? Meld u aan voor onze gratis nieuwsbrief.