Beoordeel deze pagina
8,6/10 (13)
Bedankt voor uw beoordeling

Hypotheekforum

Vast contract & ZZP'er; what to do?

1 jaar geleden door Bon 658

Hey allen,

Als ik op het web zoek naar antwoorden over hoe ZZP'er een hypotheekaanvraag kunnen regelen, dan gaan ze vooral uit van dat de ZZP'er de hoofdaanvrager is. Mijn situatie is al volgt; we willen een koophuis, partner heeft een vast contract met 50.000 bruto en ik ben ZZP'er met 20.000 omzet per jaar (netto na kosten en belastingen: 14.000) (werk: online werkzaamheden vanuit huis, amper kosten, weinig belasting, 3 facturen per maand, 5 bonnetjes max per maand). Hoewel ik ontzettend leuk werk heb, is de markt waarin ik werk hevig aan verandering. Het was beter. Nu stabiel en in de lift, maar of ik daar een hypotheek mee kan krijgen? (in het achterhoofd houdende dat mijn partner bruto wel zo lekker uit de verf komt)

We zouden graag de checkmark willen krijgen van de hypotheekverstrekker, maar wat wil de hypotheekverstrekker precies van mij zien als ZZP'er die niet de hoofdaanvrager is? Ik lees her en der dat de tweede persoon maar voor 50% mee wordt genomen in de aanvraag, en aangezien mijn partner zo sterk bruto staat, zal die de hoofdaanvrager zijn.

En de vervolgvraag; welke gegevens wil de hypotheekverstrekker van mij als ZZP'er zien? Ik vul namelijk alles zelf in qua administratie omdat het zo simpel allemaal is. Heb geen jaarverslagen of überhaupt een accountant nodig (nouja, wellicht nu wel?) Waar kijkt de hypotheekverstrekker exact naar als het gaat om mijn inkomen? (omzet incl btw? omzet ex btw? belastbaar inkomen?)

Bedankt voor het helpen, mijn dank is groot.

Binnen 5 minuten overzicht van de laagste rentes, uw maximale hypotheek en de netto maandlasten?

Doe hier de berekening online

Wilt u op de hoogte blijven van het laatste hypotheeknieuws en de laagste hypotheekrentes? Meld u aan voor onze gratis nieuwsbrief.